جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
شیخ ابراهیم زکزاکی: هر کس با حجاب مخالفت کند در جنگ با خداست

حوزه/ شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه گفت: حجاب دستوری از جانب خداوند است و هر کس با آن مخالفت کند با خدا و اسلام می‌جنگد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ ابراهیم ‌زکزاکی رهبر نهضت اسلامی نیجریه در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و آخرین روز از هفته وحدت، نکات زیادی را به منظور ایجاد وحدت میان مکاتب مختلف اسلامی بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه شخصیت پیامبر اکرم (ص) کاملترین الگو برای بشریت می‌باشند و خداوند ایشان را برای تکمیل اخلاق فرستاده است، تصریح کرد: هر کس حضرت محمد (ص) را الگوی خود قرار دهد به رستگاری دنیا و آخرت خواهد رسید.

رهبر نهضت اسلامی نیجریه تأکید کرد: هدف نهضت اسلامی، تغییر نگرش است که با پذیرش پیامبر اکرم (ص) به عنوان راهنمای نهایی، چنین تحولی محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) محور وحدت بین همه مسلمانان است و آنها ایشان را به عنوان قطب‌نمایی هدایتگر می‌دانند و از این رو باید حول محور شخصیت او بچرخیم تا وحدت بین خودمان را تقویت کنیم.

شیخ ابراهیم زکزاکی با تأکید بر اینکه قرآن به عنوان منبعی بی‌آلایش، پاسخ همه چالش‌های ما را تا روز قیامت در بر دارد، از مسلمانان خواست تا مراقب باشند که در چه جایی دنبال راه حل برای مشکلات خود می‌گردند.

او در ادامه بر التزام به منویات پیامبر اکرم (ص) و تمسک به قرآن به عنوان تنها راه حل شرایط کنونی جهان اسلام تأکید کرد.

شیخ ابراهیم زکزاکی در سخنان پایانی خود، اقدامات کفرآمیز پلیس نیجریه که چند تن از عزاداران اربعین از جمله بانوان را دستگیر و حجاب آنها را به زور برداشت محکوم کرده و این اقدام را عملی تحریک‌آمیز و بی احترامی به موازین اسلام و نماد هویت مسلمانان توصیف کرد.

وی تأکید کرد: حجاب دستوری از جانب خداوند است و هر کس با آن مخالفت کند با خدا و اسلام می‌جنگد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha